2020/21

Tudi letos bomo sodelovali in oblikovali nove ideje, zaobljube in nov stol.

2019/20

Tudi letos bomo govorili o drugačnosti, tolerantnosti, v čem smo si podobni, v čem drugačni …

Stol, ki bo nastal, bomo podarili.

2018/19

Ustvarjamo in se ob tem pogovarjamo o drugačnosti, tolerantnosti, v čem smo si podobni, v čem drugačni …

Stol, ki bo nastal, bomo podarili.

2016/17

Ustvarjali bomo, se pogovarjali o drugačnosti, tolerantnosti, zakaj smo si tako različni …

Stol, ki bo nastal, bomo podarili.

2015/16

Ustvarjali smo in se pogovarjali o drugačnosti, tolerantnosti, zakaj smo si tako različni …

Stol je ostal v razredu in nam bo služil pri nadaljnjih pogovorih. 

2014/15

Letos mineva 15 let od začetkov tega projekta.

To smo obeležili tudi na našem letošnjem stolu.

 

2013/14

17.12.2013 smo se izvedli projekt skupaj z gimnazijo Ledina, kjer so mu dali podnaslov Premagaj samega/o sebe. Zamislili so si ga tudi kot medgeneracijsko sodelovanje, saj so bili udeleženci tako otroci iz vrtca, osnovnošolci, gimnazijci in prav tako starejši občani iz doma za ostarele Tabor.

Gimnazijci so nam pripravili čudovito lutkovno gledališko predstavo. Sledili sta si delavnici, kjer smo izdelovali prekrasne ribice in izdelali moder stol z napisi, ki smo jih predhodno oblikovali ob pogovoru. Učenci so nato stol še izdelali. Zdaj krasi 3.a razred, ki je ta projekt tudi izvedel.

 

Se bi našel kakšen stol na vašem podstrešju ali morda v ozadju garaže?

Če ga ne potrebujete, bomo veseli, če nam ga odstopite.

2012/13


Nov stol nas že čaka.

Letos sodeluje več učencev. Iz 3. razreda smo že stari znanci,

pridružila pa se sta se nam tudi 2. razreda.

2011/12

Že pripravljamo

nov MODER STOL,

ki ga bomo prebarvali, popisali in okrasili

in pripravili na naše letošnje delavnice.

2010/11

Tudi letos bomo nadaljevali s tem projektom

in z delom smo že začeli.

 2009/10

 ZGODBA MODREGA STOLA

Na enem od srečanj UNESCO-vih šol v Piranu so učenci stali v prenapolnjeni knjigarni na Tartinijevem trgu. Med njimi je bila tudi starka, ki je že dolgo čakala, da pride na vrsto. Prosila je za stol, da si malo odpočije. Ni ga bilo.Takrat se je porodila ideja o projektu.

 

Leta 2000 je OŠ Maksa Pleteršnika Pišece začela z izvirno akcijo Moder stol-nekdo misli nate. Učenci zbirajo stare stole in jih pobarvajo z modro barvo, nato pa jih poslikajo z rumeno. čez poletje stole razporedijo na javna mesta, da si mimoidoči lahko odpočijejo. Našim mestom jih podarijo z ljubeznijo.

 

SIMBOLIKA

Modra barva simbolizira nebo nad nami,

hrepenenjepo tistem,

kar je visoko, zrelo, preprosto modro.

Rumena barva pa simbolizira sonce,

ki nas ogreje tudi v dežju.

Različni stoli-tudi mi smo različni, a naše bistvo je isto.

Ko se usedemo, se ustavimo, si oddahnemo,

vzamemo si čas zase, za sočloveka.

Stari, leseni stoli – tudi naša celina je stara.

Les šepeta o preteklosti.

O tistih, ki so nekoč živeli, delali, sanjali,upali…

 

KONCEPT

Delavnica z vodenim pogovorom na izbrano aktualno temo: solidarnost, živeti skupaj idr. Pogovori v manjših skupinah. Luščenje pomembnih sporočil in besed.

Oblikovanje heterogenih skupin (različnih starosti in iz različnih kultirnih/jezikovnih okolij), kar povečuje likovno in komunikacijsko pestrost. Delo v dvojicah oz. trojkah kot oblika socialnega učenja.

    Barvanje starih in odsluženih stolov, risanje ornamentov in risb ter odtiskovanje dlani oz. predmetov.

     Pisanje besed in sporočil na stole, v različnihpisavah (npr. V latinici in cirilici) prevajanje v različne jezike,ustvarjanje poetičnih ali angažiranih sporočil.

           Postavljanje stolov na javna mesta ima več pomenov: stoli nevsiljivo ustavljajo hitenje, nudijo možnost počitka, premisleka in s humanimi sporočili delujejo kot medij.

     Mladi so bogatejši za izkušnjo angažirane vpletenosti, povezanosti, soodgovornosti,  poveča se interes za spoznavanje tujih jezikov indrugih kultur.

 

PRIDOBITVE ZA ŠOLO:

-Razvijanje kulture, miru, poglabljanje stika s sodelujočimi šolami.

           – Priprava in izvajanje projekta okrepi kolektive z izkušnjo timskega dela. Učitelji razvijajo lastno socialno občutljivost, sepovezujejo z nešolskimi zavodi, z organizacijami, z aktivnimi posamezniki in seveda z učitelji drugih šol…

      – Pletenja mreže odnosov se je treba učiti in moder stol daje dovolj priložnosti za to. Je premišljeno zastavljen in hkrati odprt, da ga je možno ustvarjalno nadgrajevati in prilagajati posameznemu okolju.

    Omogoča angažirano vstopanje v javni prostor in pušča sledi v njem.

 

ZAENKRAT STOJIJO `MODRI STOLI`:

      – na ulicah mesta Brežice, v občinskih hišah Brežice, Ljubljana, Celje, Piran, Pančevo, Tenja

   – v občinskih knjižnicah Brežice, Laporje, Buje, Piran

– na slovenskem uradu za UNESCO

   – na uradu varuha človekovih pravic, na SAZU, na slovenski filantropoliji

– na slavističnem društvu, na društvu slovenskih pisateljev

   – na slovenskem uradu Amnesty International

   – na sredozemski turistični ladji MAU YEE

– na meddražavnem mejnem prehodu Orešje-Mihanovičdol

    – v kabinetih predsednika Slovenije in predsednika Srbije

   – v Slowenische-Bayerischer Wirtschaftsclub v Muenchnu

   – na Schoo no. 110 v Bukarešti, na Hauptschule 1 vBorovljah

    – na Fjell Skole Drammen na Norveškem

   čE IMATE DOMA ODSLUŽEN LESEN STOL

IN STE GA NAMENILI

DATI NA ODPAD,

GA RAJE PODARITE NAM.

  SPREMENILI GA BOMO V

MODER STOL.

(Skupno 70 obiskov, današnjih obiskov 1)
ZAPRI