2020/21

N A R A V O S L O V N I   T A B O R:

PLETEMO NITI MREŽE Z …

O Š  G R I Ž E

_________

Upamo, da bomo tudi letos lahko sodelovali na različnih delavnicah. Smo v pričakovanju.

2019/20

N A R A V O S L O V N I   T A B O R:

PLETEMO NITI MREŽE Z JUBILEJEM UNESCA NA ŠOLI

O Š  G R I Ž E

17.10.2019

Povezava na utrinke letošnjega srečanja.

**************************************

Letos bomo sodelovali na različnih delavnicah.

1. USTVARJANJE Z ODPADNIMI MATERIALI
Udeleženci delavnice bodo ustvarjali z različnimi odpadnimi materiali s
področja prostorskega oblikovanja – arhitekture.
Iz odpadne kartonske embalaže in časopisnega papirja bodo izdelali makete
različnih stavb – realistične ali domišljijske. Pri tem bodo pozorni na statičnost
stavbe, natančnost izdelave, estetski izgled, likovno domišljijo … in jih postavili
na ogled na razstavi ob zaključku delavnic.
Mentorici: Breda Bračko in Valentina Uplaznik Tičić
2. ZAČIMBE ALI ZELIŠČA?
To je sedaj vprašanje.
Razliko bomo spoznavali v delavnici, kjer se bomo srečali z že nekoliko
pozabljenimi začimbami in zelišči iz naše narave, vrta in nenazadnje tudi
lončkov na okenskih policah in balkonih. So namreč nepogrešljivi del sodobne
kuhinje. Našim kreacijam dajejo aromo, barvo in teksturo. Uporabljamo pa jih
lahko kot pomoč pri konzerviranju hrane, zdravljenju in v kozmetične namene.
Spoznali bomo zdravilne učinke nekaterih zelišč v tinkturah in drugih zdravilnih
pripravkih. Spekli pa si bomo tudi pehtranovo potico s skuto in kislo smetano.
Mentorici: Vlasta Polenik in Fanika Burjan
3. FOTOGRAFSKA DELAVNICA
Dobra fotografija je splet različnih okoliščin, znanj, spretnosti in navdiha. Na
fotografski delavnici se bomo seznanili z osnovnimi pojmi fotografije,
ostrenjem, merjenjem svetlobe, kompozicijo fotografije … V naravi bomo
skušali narediti čim več fotografij, ki jih bomo kasneje v učilnici obdelali in
pripravili za razstavo. Vsak udeleženec potrebuje svoj fotoaparat, lahko tudi
mobilni telefon, in željo ter dobro voljo do fotografiranja.
Mentorji: Tjaša Kos, Matija Goršek in Žiga Hlastec
4. VSI DRUGAČNI – VSI POSEBNI
Z učenci bomo obiskali Varstveno delovni center Saša OE Žalec. Ogledali si
bomo prostore, sodelovali in se družili z varovanci VDC. Prav tako si bomo lahko
ogledali številne izdelke, ki nastajajo izpod pridnih rok varovancev.
Izvajalci: Varstveno delovni center Žalec in Biljana Milanković
5. POLSTENJE
Kaj je pravzaprav polstenje volne? Polstenje volne ali filcanje je ena od
najstarejših tehnik za izdelavo tkanine. Stara je približno 8000 let. Tehniko
polstenja volne še vedno uporabljajo nomadski narodi v srednji Aziji in
severnem delu vzhodne Azije. Postopek je še vedno enak tistemu iz preteklosti:
strižena, neobdelana volna se v kombinaciji z vodo in milom ter ob močnem
drgnjenju začne sprijemati in nastane kompaktna osnova – polst.
S polstenjem volne lahko izdelamo posebne unikatne izdelke, kot so šal,
torbica, copati, nakit, dekorativni izdelki, otroške igrače, ovitke za knjige, obeski
za ključe, razni novoletni okraski ali pa celo klobuk, oblačila in preproga. Izdelali
bomo kroglice za nakit, obeske za ključe, novoletne okraske, vesoljčka…
Mentorica: Olga Spolenak
6. OBNOVLJIVI VIRI ENERGIJE
V delavnici boste spoznali različne vrste obnovljivih virov energije. Potem pa se
boste natančneje seznanili s proizvodnjo električne energije s pomočjo sonca.
Bi se želeli seznaniti z delovanjem sončnih kolektorjev? Pridite in se pridružite
raziskovalni ekipi.
Mentorja: Anton Verderber in Ivan Pišek
7. KAMIŠIBAJ – starodavno japonsko gledališče
Ob zgodbi bomo povezali likovno ustvarjanje, umetnost pripovedovanja, petja
in nastopanja, saj z gledališčem ohranjamo živo pripovedovanje v besedi in sliki.
Kamišibaj spodbuja učenca k samostojnemu iskanju rešitve ustvarjanja, saj
ilustrira in nastopa. Torej ima glavno vlogo pri pripravi in izvedbi zgodbe, njeni
interpretaciji in nastopu. S pomočjo kamišibaja bodo sodelujoči bolje razumeli
zgodbo, ki jo bodo ilustrirali.
Mentorica: Breda Veber
8. VSEBINA DELAVNICE SPROŠČANJE Z RISANJEM
FRAKTALNE RISBE
Delavnica je namenjena otrokom, ki bi radi spoznali novo tehniko risanja –
risanje z zaprtimi očmi. Spremenili se bomo v pajke in na papirju pletli mrežo
črt s pomočjo svinčnika in barvic. Kadar rišemo z zaprtimi očmi, nastajajo
neverjetno lepe in zanimive stvaritve, ki jih potem še pisano pobarvamo. Pri
risanju z zaprtimi očmi je najbolje to, da vse, kar narišemo, je prav in lepo in
prav nič ni narobe, saj vendar rišemo z zaprtimi očmi. Ali ste vedeli, da lahko
narišemo z zaprtimi očmi tudi portrete? Pridite na delavnico, se naučite nekaj
novega, sprostili in zabavali se bomo.
Mentorica: Sabina Korošec Zavšek
9. NARAVA V STEKLENIČKI
Nevarne kemikalije prežijo na nas na vsakem koraku, žal pa se premalo
zavedamo, kako močno vplivajo na okolje in naše zdravje. V delavnici
NARAVA V STEKLENIČKI boste spoznali, kako lahko na popolnoma naraven
način pripravite čistilo iz okolju prijaznih materialov, izdelali bomo tudi
naravno milo.
Mentorica: Petra Župevc
10. JOGA PLESA – SHAKTI
Shakti dance je vadba, ki združuje jogo in ples. Je ritmično gibanje, ki oživlja.
Uporablja spoznanja, pridobljena iz jogijske filozofije, da bi prebudila in izrazila
univerzalna načela harmoničnega gibanja. Pri jogi plesa zavest vnašamo v ples,
plešemo s pozornostjo na dihu, na gibanju telesa in postanemo eno s svojim
lastnim kreativnim izrazom, ki prihaja globoko iz naše notranjosti. Shakti dance
združuje nežno, a učinkovito raztezanje, glasbo, ples in druženje. Učinki joge
plesa so opazni takoj. S pomočjo gibanja bomo v delavnici prebudili notranjo
harmonijo, prav tako tudi potrebno odločnost in samozavest. Občutili bomo
lahkotnost, svobodnejše gibanje in prijetneje nam bo v svojem telesu. Veliko
lažje, vedrejše in bolj ustvarjalno se bomo znali spopasti z vsakodnevnimi
težavami.
Mentorici: Saša Krušnik in Saša Silovšek
11. TABORNIŠKA DELAVNICA
Taborništvo pomeni živeti v stiku z naravo, sovrstniki in s samim seboj. V
delavnici boste spoznalo osnove preživetja in druženja v naravi. Prepevali bomo
taborniške pesmi, si postavili bivak na prostem in spoznali druge šege in navade
tabornikov. Se vidimo kmalu, do takrat pa taborniški pozdrav: »Z-D-R-A-V-O,
zdravo, zdravo, zdravo«.
Mentorji: Taborniki in Andreja Konovšek
12. GOZDNA PEDAGOGIKA
Vsebinsko različni programi, prilagojenimi starostnim skupinam otrok, učencem
in dijakom se izvajajo v skladu z načeli gozdne pedagogike in na osnovi izkušenj,
pridobljenih v poldrugem desetletju vodenj šolskih skupin. Skozi program, ki
temelji predvsem na spodbujanju doživljanja narave, sta predstavljena
raznolikost in delovanje gozdnega ekosistema, njegova primerjava z ekosistemi
mesta, parka ter travnika, številne koristne vloge gozdov in trajnostni način
rabe gozdnih dobrin. Na potepu skozi gozd bodo udeleženci z vsemi čutili
občutili prvinskost najbolj razvitega kopenskega ekosistema.
Mentorja: Boštjan Hren in Metka Umek
13. MOJA PRESNA GRANOLA
MOJA PRESNA GRANOLA ni navaden muesli, je veliko več ko to, saj je zelo
okusen in hrustljav obrok. Ker se ne peče ampak dehidrira z uživanjem te
granole vnašamo vase »živo« hrano, ki v sebi nosi življenje. Zajema encime,
minerale, spekter hranil, ki jih potrebujemo v enem obroku.
MOJA PRESNA GRANOLA je ekološka, ne vsebuje nobenih umetnih sladil, le
naravno prisotne sladkorje iz visokega deleža sadja. Je brez umetnih barvil,
konzervansov, GSO, glutena, laktoze, mleka, oreščkov in ostalih alergenov in je
primerna tako za vegane kot vsejedce. Za hrustljavost je v nekaterih okusih
dodana še ajda, kvinoja ali drobljena lanena semena.
V delavnici bomo granolo preizkusili in spoznali njen postopek nastanka ter
recepte, kje jo lahko še uporabilo.
Mentorji: Tina in Grega Teršek, Polona Čmer
14. “OBOGATENA” RESNIČNOST – AUGMENTED
REALITY
V delavnici bomo izdelali predstavitvene filme dela ostalih delavnic in
predstavitve le-teh prikazali preko “obogatene” resničnosti. V delavnici boste
spoznali in se naučili dela z računalniškim programom Shotcut in HP Reveal.
Mentor: Marko Šavc
15. VIRTUALNA VODA
Spoznavali bomo vlogo in pomen vode z drugega zornega kota, izvedeli, kaj je
virtualna voda in spodbudili učence k razmišljanju o njihovih vsakodnevnih
potrošniških navadah. Na delavnici boste izdelali akcijski načrt za uresničevanje
sprememb.
Na delavnico učenci prinesejo svoje pametne telefone.
Mentorici: Jasna Križnik in Mihaela Anclin
16. EKO KOZMETIKA
Učenci bodo spoznavali uporabo naravnega čebeljega voska v kozmetiki.
Izdelali bomo dva izdelka: ognjičevo mazilo in vazelin za ustnice, spoznavali in
krepili pomembnost ohranjanja kranjske čebele in slovenskega čebelarjenja.
Oba izdelka bodo učenci lahko odnesli domov.
Mentorici: Petra Boštjančič in Marija Pučnik

2018/19

N A R A V O S L O V N I   T A B O R:

PLETEMO NITI MREŽE …

O Š  G R I Ž E

maj 2019

Letos smo sodelovanje spustili.

2017/18

N A R A V O S L O V N I   T A B O R:

PLETEMO NITI MREŽE Z JUBILEJEM

O Š  G R I Ž E

12.10.2017

Trije učenci 6. razreda in mentorica smo bili tudi letos sprejeti z nasmehi gostiteljev in polnimi košarami dobrot. Na uvodni prireditvi so nam prikazali, kako je zgledal pouk nekoč in po koncu si nihče ni želel vrniti v tisti čas. Danes so učitelji bolj prijazni, učenci manj kaznovani, pouk poteka bolj prijazno učenju in življenju.

Med tem ko so učenci na različnih delavnicah spoznavali pouk nekoč in to primerjali z današnjim dnem, smo se mentorji odpravili v Pokrajinski muzej Celje. Ogledali smo si stalno razstavo Grofje Celjski.

Nekaj malega utrinkov tega dne.

  

*********************************************

“V času naših staršev, dedkov in babic so učenci bili brez vseh pravic, imeli so samo dolžnosti. Učitelji so bili strogi, otroke so kaznovali, jih poniževali in se jim posmehovali. Dekleta so bila ločena od fantov. Na tak način so dosegli popolno disciplino. Učenčeva šolska oprema so bili samo torbica, pero in črnilo.

Današnja šola je popolnoma drugačna. Učenci imajo poleg dolžnosti tudi veliko pravic, učni pripomočki so povečini najmodernejši. Učitelji so bolj dostopni in prijazni do otrok, disciplino ustvarjajo s pozitivno avtoriteto, fizičnega kaznovanja ni.”

So na kratko opisali razliko med nekoč in danes na OŠ Griže.

***************************************************************************************************

Na letošnjem srečanju se bomo spominjali šole nekoč in jo primerjali z danes…

Letošnje srečanje bo potekalo v četrtek, 12.10.2017, ko se bomo družili otroci Unesco vrtcev, osnovnih šol in drugih VI ustanov.

Izvedle se bodo različne delavnice z naslovi: Telovadba nekoč, Preživljanje prostega časa nekoč, 7-pikapolonic, Kuharska delavnic, Računstvo, Herbari, Družabne igre, Orientacija pri geografij, Tehnik, Čebelarska delavnica, Delavnica čitanja in deklamiranja, Fotografska delavnic, Nemščina, Ročna dela, Petje, Kaligrafija in delavnica z naslovom Lepopisje.

 

2016/17

N A R A V O S L O V N I   T A B O R:

PLETEMO NITI MREŽE NA GOZDNI UČNI POTI HRASTJE

O Š  G R I Ž E, O Š  L I B O J E

5.10.2016

Tri dekleta so bila z mano, mentorico, v Grižah, kjer so  nas, kot vedno, za začetek lepo sprejeli. Sprejeli so nas s čajem, sadjem, roglički in predvsem s prijazno besedo in nasmehom. Moja dekleta je takoj ujela šolska novinarka in prvi vtisi so bili tu … Po prekrasni uvodni prireditvi in besedah dobrodošlice različnih kulturnih in političnih delavcev, so mentorji delavnic odpeljali sodelujoče na njihova delovna mesta. Uma, Ita in Ana Roza so se odločile za sodelovanje na kermaični delavnici. Mentorji iz drugih šol pa smo odšli v Bio park v njihovi bližini, kjer smo imeli predavanje o dobrobiti njihovega parka in predstavitev njihove gozdne poti Hrastje.

img_4393

Lepo nam je bilo, poučno, delavno … Z veseljem sodelujemo pri tem projektu. Na koncu še ena gasilska v njihovem prečudovitem parku.

img_4473

Pomen gozdov je mnogovrsten. Gozd preprečuje odnašanje rodovitne prsti in zemeljske plazove, zadržuje veter, čisti zrak, zadržuje vlago v ozračju in toploto, predstavlja prostor, kjer se lahko rekreiramo in notranje umirimo, v nejm nabiramo gozdne sadeže in plodove, ekamo les … V njem živijo različna živa bitja v različnih gozdnih plasteh. Za potrebe spoznavanja tega raznolikegain pomembnega življenskega okolja ima OŠ Griže urejeno učno pot Hrastje, ki se razprostira na površini šestih hektarov. Del gozda je urejen v pravljično deželo in se imenuje Vilinska pot. Po njej popelje vila, na poti pa ji pomagajo dobri in nagajivi gozdni škratje in gozdni mož. Vila na poti pripoveduje zanimivosti o gozdu, pove, akj vse nam nudi in kdo vse živi v njem. Popelje v čas naših prednikov in predstavi njihov način življenja. vila ve, akj je skrito v gomilah, kdo so bili ljudje, ki so tu pokopavali svojce in kaj vse so dajali v grobove, misleč, da bodo v onstranstvu to potrebovali. Pozna življenje ljudi, ki so nosili vodo iz reke Savinje v pododah, ki so imele ročke v obliki račke. Če presluhnete vili, bo povedala marsikaj zanimivega o življenju nekoč.

Raznolikost gozdne učen poti Hrastje bomo spoznavali v skupnem druženju v sredo, 5.10.2016, ko se bomo družili otroci Unesco vrtcev, osnovnih šol in drugih VI ustanov. Izvedle se bodo različne delavnice:

* Z mobitelom v gozd; učneci bodo ustvarili svojo aplikacijo za Android.

* Geografsko preučevanje vegetacije

* Z lovcem v gozd

* Premog naše naravno bogastvo

* Zdravje iz gozda

* Stres in sprostitvene tehnike

* V gozd pomodrost

* Rekreacija na gozdni učni poti

* Keramična delavnica

* Izdelajmo si svoje glasbilo

SE ŽE VESELIMO SODELOVANJA

2015/16

N A R A V O S L O V N I   T A B O R:

PLETEMO NITI MREŽE S KULTURNO DEDIŠČINO KRAJA

O Š  G R I Ž E, O Š  L I B O J E

12.11.2015

Pa smo šli. In lepo je bilo. Tri dekleta z naše šole in mentorica smo sodelovale na predstavitvi kulturne dediščine, ki jo je vredno ohraniti, izdelava keramike. Pripravili so nam razstavo skozi čas, postopek izdelave od surove gline do izdelka in vse je bilo ročno izdelano. Prišla je tudi sedaj upokojena delavna s tovarne in nam iz prve roke predstavila delo. Cel kraj je nekoč dihal s to tovarno. In koliko prelepih in uporabnih izdelkov je nastalo … Nato smo se še mi lotili ustvarjanja in nastale so prečudovite stvari, okrasne in praktične. prinesli smo jih s seboj in ko jih še zapečemo, jih poslikamo in pripnemo za ogled. TUKAJ je povezava na spletno stran OŠ Griže, kjer je še nekaj več utrinkov s tega dne.

  20151112_095045

20151112_102117

V kraju Liboje letos praznujejo 200-letnico izdelave keramike. Tovarno je ustanovil leta 1815 Ignac Schmidl. V tem času je doživela kar nekaj izjemnih vzponov. Eden teh je bil v času, ko je tovarno prevzel Ludvik Schutz, ki je s svojim delom, idejami, dovršeno izvedbo in izpopolnjeno tehnilogijo ponesel libojsko keramiko po vropi in Ameriki. Po drugi svetovni vojni je tovarna postala družbena last kot Kermična industrija Liboje. V samostojni Sloveniji je zamenjala več lastnikov, trenutno jo vodi Alojz Bojnec. Z zgodovino tovarne je tesno povezan razvoj kraja, prav tako z načini oblikovanja gline in poslikave ter raznolike aktivnosti, ki jih kraj pripravlja. Ena od teh bo v skupnem druženju v četrtek, 12.11.2015, v okviru mednarodnega UNESCO projekta Pletemo niti mreže s kulturno dediščino. Sodelovali bodo tako Unesco vrtci kot osnovne šole ter vzgojno-izobraževalne ustanove podnje Savinjske doline.

Dejavnosti bodo različne, od kulturnega programa do ogleda tematske razstave in sprostivenih delavnic in delavnic izdelave keramike:

* delavnica oblikovanja gline iz polnega volumna – pinching,

* delavnica oblikovanja na lončarskem vretenu in idelava glinenih piščali,

* delavnica oblikovanja z glinenimi valjanimi ploščami,

* delavnica poslikave biskvitne keramike,

* delavnica oblikovanja z glinenimi kačicami, delavnica raziskovanja gomile,

* delavnica, ki jo je pripravilo družinsko podjetje Kerus, ki izdeluje kermaične izdelke domače obrti,

* delavnica izdelave mozaika,

* delavnica zgodovine keramike.

Izdelki narejeni na delavnicah bodo last udeležencev.

 

2014/15

N A R A V O S L O V N I   T A B O R:

PLETEMO NITI MREŽE Z GLASBO

O Š  G R I Ž E

14.10.2014

Na OŠ Griže so nam letos pripravili glasbene in plesne delavnice, ki so mednarodno obarvane. Učenci so skupaj z mentorji iz različnih držav (Slovenija, Italija, Španija, Turčija) spoznavali tradicionalno glasbo in plese ter na delavnicah odkrivali različne zvoke.

Na programu so bile tudi različne športne in sprostitvene delavnice

(izdelovanje zapestnic, poslikava obraza, telesa).

Spoznali so tudi s svojo prekrasno okolico.

Odlično smo se imeli.

   

                                                                                              OŠ Griže                      pogled na Griže z vrha

 

2011/12

 

Letošnje srečanje je žal odpadlo.

2010/11

N A R A V O S L O V N I  T A B O R

OŠ  G R I Ž E – POŠ  L I B O J E

20.5.2011

Tudi letos sta se naravoslovnega tabora v Grižah udeležila 2 učenca naše šole.

VESELIMO SE ZOPET NASLEDNJEGA DRUŽENJA.

2009/10

N A R A VO S L O V N I  T A B O R

OŠ  G R I Ž E – POŠ  L I B O J E

21.5.2010

Že pri prevozu smo združili moči z OŠ Spodnja Idrija. Pričakal nas je droben dež, vendar smo takoj opazili sončne nasmehe udeležencev in zasijalo je sonce. Uvodna prireditev je bila užitek za oči in ušesa. Dan je potekal aktivno, tekoče, učenci so bili po delavnicah, mentorji smo se spoznavali, sprehodili na bližnji hrib Bukovica (584) in spoznavali bližnjo okolico. Med drugim Ekomuzej hmelja in čokoladni atelje Dobnik, ki slovi po znamenitih Frančevih čvešpah (češplah) in Frančevih figah, katere smo tudi degustirali. Imeli smo tudi predstavitev nekaj kemijskih poskusov, ki so bili prava paša za oči. Za zaključek so skupine predstavile svoje celodnevno delo. Videlo se je, da so uživali in se veliko pri tem naučili. Spletle so se tudi nove prijateljske vezi, tako med učenci kot med učitelji. To pa je tudi ena od glavnih idej, ki jih predstavlja UNESCO. Poslovili smo se z obljubo, da se, če ne prej, vidimo naslednje leto in si zamenjali e-naslove in telefonske številke.

Torej na ponovno snidenje naslednje leto.

  • Fotografije

(Skupno 223 obiskov, današnjih obiskov 1)
ZAPRI