Skoči na glavno vsebino
Select Page

2023/24

Nadaljevali smo lani zadan dvoletni projekt na temo

»Vrednote v luči vseživljenjskega učenja«

in ga nadgradili z vrednoto MIR.

Do sedaj se je zbralo že veliko literarnih in likovnih del, fotografskih prispevkov in nekaj raziskovalnih nalog. Že zbranemu gradivu smo dodali v tem letu zbrano literarno gradivo na temo MIR, ki bo del nastajajoče knjige z naslovom Vrednote v luči vseživljenjskega učenja.

Izdana knjiga bo predstavljena na 15. Unescovem taboru ustvarjalcev dobrih vesti na Senovem, ki ga organizira OŠ XIV. divizije Senovo.

*********************

Pogovarjali smo se o pojmu miru. Kaj si predstavljamo pod to besedo? Odgovorov je bilo toliko, kot je bilo vprašanih. Sčasoma smo našli skupno točko – notranje ravnovesje in zadovoljstvo.

Poiskali smo tudi izraze, pregovore, ki naj bi bili biseri velikih mislecev. Tole smo našli.

Če imaš v svojem srcu mir, ga bodo čutili tudi vsi okrog tebe.

Kjer se spoštujejo človekove pravice, mir ni daleč stran.

V vojni ni zmagovalcev. Rešujmo spore po mirni poti.

Deli mir z vsemi. Več kot ga daš, več ga imaš.

Mir vsem ljudem na svetu, ne glede na vero in pripadnost.

Vse kar potrebujemo je smeh, mir in ljubezen.

Mir pride od znotraj, ne iščite ga zunaj sebe.

Z vsakim iskrenim prijateljstvom utrdimo temelje, na katerih počiva mir celotnega sveta.

2022/23

Živeti v današnjem času ni enostavno. Vrednote, ki nas vodijo v boljši način življenja, izginjajo. Poznati, razumeti ter spoštovati sebe in druge, varovati okolje, kulturno in naravno dediščino, sprejemati kulturno raznolikost ter stremeti k trajnostnemu življenjskemu slogu so glavni cilji projekta v letošnjem šolskem letu.

Učenci so skozi besedo, fotografijo in likovni motiv raziskovali, ustvarjali in soustvarjali na temo

»Vrednote v luči vseživljenjskega učenja«

in predstavili svoja prizadevanja na poljubnem področju delovanja. Tema je bila zelo široka in vsak je lahko našel svoj vidik. Svoje delo smo predstavili drugim šolam kot primer uspešne prakse za poglabljanje in utrjevanje Unescovih ciljev skozi štiri stebre izobraževanja. Z zbranim gradivom bomo prispevali k izmenjavi ugotovitev in izkušenj s svoje šole.

Tokrat projekt traja dve leti in eden od ciljev je v teh dveh letih ustvariti knjigo, kjer bo predstavljeno delo vseh sodelujočih vrtcev, osnovnih in srednjih šol.

Na naši delavnici smo izhajali iz sebe kot prijatelja. Ugotavljali smo, kaj si mi želimo od prijateljev in to prenesli nase kot prijatelje. Spominjali smo se svojih dejanj in ugotavljali, kako smo lahko še boljši. Vse to smo zapisali na izris svojih dlani. Tole je bilo naše izhodišče in naši izdelki.

       

     

**********************************************

2021/22

Izbrali smo si temo

BRANJE KOT VREDNOTA

in izpeljali delavnico v okviru projekta Noč knjige. Prebrali smo si zgodbo pisatelja

Antoine de Saint-Exupery-ja : Mali princ

in poiskali tiste misli, ki naredijo to besedilo posebno in vsekakor vredno branja. In našli smo kar nekaj razlogov za branje. Naredili smo si tudi origami kazalke – metulje, ki smo jih opremili z našimi dognanji in jih tudi okrasili z različnimi vzorčki ter jih zdaj uporabljamo pri našem vsakdanjem branju. Pogovarjali smo se o drugih naših junakih, ki smo jih srečali na naših potovanjih ob branju, misli, ki so nam ostale v spominu in majhne bisere spoznanj, ki nam jih je branje prineslo. Še nekaj izdelkov iz naše delavnice.

                    

2020/21

V letošnjem šolskem letu smo sodelovanje pri projektu podaljšali zaradi omejenih možnosti dejavnosti.

Nastali so prekrasni literarni izdelki, ki so združevali tako ustvarjalnost kot tudi razumevanje ohranjanja naše narave.

TUKAJ je eden od prispevkov, ki je nastal v sodelovanju učenca in mentorice. 

2019/20 

V letošnjem šolskem letu nadaljujemo s tematiko

PLASTIKA V OKOLJU IN UMETNOSTI.

2018/19

V letošnjem šolskem letu smo se ukvarjali s plastiko, njeno zmanjšano uporabo in recikliranjem.

Letošnji uradni naslov je

PLASTIKA V OKOLJU IN UMETNOSTI.

Nekaj naših izdelkov…

2017/18

V letošnjem šolskem letu bomo izpeljali drugi del natečaja

VREDNOTE NAŠE ŠOLE.

Učenci bodo tokrat sodelovali s prispevki v literarni obliki: zgodbe, pesmi, rebusi… in tako oblikovali spletni časopis.

Teme bodo tudi letos: sprejemanje drugačnosti, sprejemanje sebe, medsebojni odnosi, kulturna dediščina, medgeneracijsko povezovanje, trajnostni razvoj…

Aprila 2018 se bodo določili pari sodelujočih šol, ki si bodo medsebojno ocenili 5 najboljših prispevkov.

Ti prispevki bodo objavljeni, skupaj z lanskoletnimi fotografijami, v končno publikacijo.

VABLJENI K SODELOVANJU.

2016/17

V letošnjem šolskem letu smo izvedli fotografski natečaj na temo

VREDNOTE NAŠE ŠOLE SKOZI OBJEKTIV.

Učenci so do februarja 2017 spremljali šolske dogodke, vsakdanje ali ob prireditvah, ter jih poskušali ujeti na čim bolj zanimiv način v fotografski objektiv.

Izbrali smo nekaj izmed njih, ki so del slovenske fotografske UNESCO zbirke. Ta bo dve leti krožila po slovenskih šolah in predstavljala dobre vesti iz naše šole.

Razstava je začela svojo pot na OŠ XIV. divizije Senovo, kjer je bil od 1. do 3. junija 2017 UNESCO projekt Tabor ustvarjalcev dobrih vesti. Izbrane so bile tudi tri fotografije, ki so jih ocenili strokovnjaki za fotografijo in bodo nagrajene. Med njimi žal ni bilo fotografije z naše šole, vendar so bili zmaovalci v naši očeh vsi, ki so sodelovali.

2015/16

V letošnjem šolskem letu smo nadaljevali lanskoletno temo o VODI. 

Naredili smo zelene sadno-zelenjavne napitke, pri čemer smo uporabljali zelišča in zelenjavo z našega, šolskega vrta. Naš program, nekaj naših razmišljanj, stvaritev, poskusov najdete na TEJ povezavi.

Poiskali smo tudi dobre vesti naše šole skozi njeno zgodovino ter poskusili na koncu izluščiti 5 dobrih novic.

Poiskali smo tudi fotografije, ki ovekovečajo naše dobre novice.

Na koncu smo izdali skupaj z 11 sodelujočimi šolami  pri tem projektu (med njimi je tudi osnovna šola z Madžarske) s knjigo z naslovom 

VODA PRI NAS IN V SVETU -KULTURE SVETA IN VODA,

ki je izšla ob 10 letnici Tabora ustvarjalcev na Senovem.

Projekt Tabor ustvarjalcev na Senovem je po šestih letih projekta Dobre vesti postal samostojen projekt.

Prav je, da to desetletnico obeležimo tudi s knjigo, ki nas spominja na dva projekta, ki sta bila nekoč združena v enem.

ČESTITKE OB LEPEM JUBILEJU.

2014/15

Vodilna tema letošnjega sodelovanja je VODA.

Izvajamo različne poskuse za ugotavljanje kvalitete vode… Trudimo se teorijo prenesti v prakso tudi tako, da med odmorom redno pijemo vodo in se o njenih dobrih učinkih velikokrat pogovarjamo. Naredili smo smutije različnih vrst (sadne, zelenjavne, sadnozelenjavne, zelene…). Zbiramo stare pregovore o vodi in poskušamo ugotoviti, če še vedno držijo… in ugotavljamo, da večina še vedno drži. 

Nekaj dejavnosti bo tudi objavljenih v publikaciji

VODA PRI NAS IN V SVETU – KULTURE SVETA IN VODA.     

 

2013/14

28. novembra 2013 smo v Mariboru tudi uradno izdali knjigo Posvojeni spomeniki, ohranjanje kulturne in naravne dediščine. Mesto Maribor je bilo izbrano, ker letos to mesto nosi naziv Evropsko mesto mladih.

 

Že v predhodnjem šolskem letu smo začeli s projektom, ki nas pelje tudi v to šolsko leto: sodelovanje pri izdaji publikacije POSVOJENI SPOMENIKI. Izbrali smo si znamenitost, ki nas spremlja vsak dan: divji kostanj pri zadnjem vhodu v šolo.

Več o samem divjem kostanju najdete na TEJ povezavi.

divji kostanj

2012/13

V letošnjem šolskem letu smo dokončali in uspelo nam je tudi uradno izdati novo zbirko z naslovom

DOBRODOŠLI V NAŠEM KRAJU, PRIJATELJI.

Verjetno ste opazili, da smo spremenili naslov naše zbirke.

V četrtek, 22. novembra 2012, smo v Mariboru, letošnji evropski prestolnici kulture, izdali našo edinstveno zbirko. Sodelovalo je 8 slovenskih šol in šola z Madžarske.

Prispevek lahko najdete tudi na tej povezavi: MARIBOR 2012.

Knjigo smo predstavili tudi v Ljubljani, v mestni hiši, kjer smo bile prisotne vse tri sodelujoče šole.

V primeru, da bi si jo zaželeli prebrati, jo lahko najdete v šolski knjižnici.

2011/12

Tudi letos bomo ustvarjali zbirko, dali smo ji naslov

POPOTNIK, POSTOJ!

Zapisali bomo svoje lepe spomine na svoj domači kraj, pobarali bomo svoje babice in dedke, da se tudi oni spomnijo svojih lepih trenutkov v domačem kraju in pobrisali bomo prah z zaprašenih podstrešij že skoraj pozabljenih fotografij svojega kraja.

ČE TE ŽE SRBIJO PRSTI, SE NAM HITRO PRIDRUŽI…

 

2010/11

Tudi letos sodelujemo pri tem projektu
in nove ideje se že kristalizirajo.
Trenutno poteka oblikovanje sletnega časopisa, kjer bodo objavljena dela vseh sodelujočih slovenskih šol. Ustvarjali bomo pesniško zbirko, katere naslov je
VSAKO PRIJATEJSTVO JE PESEM .
V tiskani obliki pesniška zbirka
Vsako prijatejstvo je pesem,
je zagledala luč sveta na prireditvi v Magistratu v Ljubljani, 21.4.2011.
Pri njenem nastajanju je sodelovalo 9 osnovnih šol iz Slovenije in 1 z Madžarske.
Naj bo vzpodbuda mladim ustvarjalcem.

 

 2009/10

Sodelovanje pri tem projektu je bilo prav zabavno, saj smo z velikim veseljem izdelovali svoje knjigice in iskali lepe misli ter jih delili z drugimi. Udeležili smo se tudi dneva odprtih vrat na OŠ Ledina v Ljubljani, v soboto, 10. aprila 2010, kjer smo sodelovali na njihovih delavnicah ter si z veseljem ogledali prireditev, kjer so nastopali učenci njihove in drugih šol s svojimi dramskimi in pevskimi stvaritvami. Imeli smo priložnost spoznati se z različnimi znanimi slovenskimi pisateljicami in pisatelji (med drugim je bila to Janja Vidmar, Žiga Vavpotič in drugi) ter ljudmi, ki so veliko prispevali, da UNESCO-vi projekti živijo.

Zahvaljujemo se koordinatorici tega projekta, ravnateljici OŠ Ledina, Ljubici Kosmač, ki nas je z odprtimi rokami sprejela medse. 

Pri tem projektu je sodeloval, poleg ostalih, tudi celoten 2.b razred in eno od naših lepih misli smo vsak teden izobesili na tablo ter se o tem pogovarjali tako v šoli kot doma. Svoja razmišljanja smo strnili pri uri slovenskega jezika ter v podaljšanem bivanju.

(Skupno 272 obiskov, današnjih obiskov 1)
ZAPRI
Avtorske pravice
Razen tam, kjer je drugače opredeljeno,vsebinana tej stranije licencirano pod Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International licenco.