Dodatna strokovna pomoč

Otroci s posebnimi potrebami in dodatna strokovna pomoč (DSP)



Dodatna strokovna pomoč je pomoč za učence, ki so z odločbo o usmeritvi usmerjeni v program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo.

To so:

  • učenci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja,
  • učenci z govorno jezikovno motnjo,
  • dolgotrajno bolni,
  • učenci z ADD (motnja pozornosti) in  ADHD (motnja pozornosti in hiperaktivnost),
  • gibalno ovirani,
  • slepi in slabovidni,
  • gluhi in naglušni,
  • otroci z avtizmom,
  • otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami.

Dodatna strokovna pomoč (DSP)

  • se izvaja v času pouka. V dogovoru s starši in učencem, se izvaja tudi v času izven pouka.
  • se glede na vrsto in stopnjo primanjkljajev, ovir oz. motenj izvaja v oddelku ali izven oddelka.
  • se lahko izvaja individualno ali v skupini.

Število ur (od ene ure do pet ur) DSP je določeno z odločbo o usmeritvi od katerih je ena ura opredeljena kot svetovalna storitev. V odločbi je opredeljen tudi naziv izvajalca DSP.

V odločbi o usmeritvi je opredeljen:

  • program vzgoje in izobraževanja,
  • vrtec, šola ali zavod,
  • datum vključitve,
  • dodatna strokovna pomoč,
  • prilagoditve opreme, prostora in izvajanja programa,
  • dodelitev spremljevalca idr.

Svetovalna storitev je namenjena zagotavljanju pogojev za bolj uspešno in kakovostno delovanje podpornega okolja v celostni skrbi za učenca in premagovanju njegovih primanjkljajev. Svetovalna storitev je namenjena družini učenca in strokovnim delavcem, ki z njim delajo. Izvajajo jo strokovni delavci šole, ki jih določi strokovna skupina na podlagi ciljev zasledovanih v individualiziranemu programu učenca.

Individualiziran program (IP) je z zakonom predpisan dokument, ki ga oblikuje strokovna skupina za vsakega otroka, učenca s posebnimi potrebami.

Strokovno skupino za izdelavo IP sestavljajo strokovni delavci, ki bodo sodelovali pri izvajanju vzgojno izobraževalnega programa za otroka s posebnimi potrebami (OPP).

Z IP se določi:

  • organizacija in izvedba vseh oblik DSP,
  • cilje in oblike dela na posameznih vzgojno-izobraževalnih področjih,
  • strategije vključevanja OPP v skupino,
  • potrebne prilagoditve pri preverjanju in ocenjevanju znanja,
  • potrebne prilagoditve pri doseganju standardov in napredovanju,
  • uporaba prilagojene in pomožne izobraževalne tehnologije,
  • po potrebi izvajanje fizične pomoči,
  • izvajanje tolmačenja v slovenskem jeziku,
  • potrebne prilagoditve pri organizaciji pouka,
  • časovna razporeditev pouka,
  • veščine za čim večjo samostojnost v življenju.

Dodatno strokovno pomoč na OŠ Franca Rozmana Staneta izvajajo:

 

Izvajalka

Kontakt

Govorilne ure

Vesna Kotar,prof.defektologije, mobilna specialna pedagoginja vesna.kotar@centerjanezalevca.si

Torek:

11.55 – 12.40

Katarina Bučar, univ. dipl. prof. specialne in rehabilitacijske pedagogike, mobilna specialna pedagoginja katarina.bucar@centerjanezalevca.si

Torek:

10.15 – 11.00

Nina Podobnik, univ. dipl. prof. specialne in rehabilitacijske pedagogike, mobilna specialna pedagoginja nina.podobnik@centerjanezalevca.si
Nina Štefanec, univ. dipl. pedagoginja, učiteljica DSP in učiteljica v OPB nina.stefanec@osfrslj.si

Petek:

11.05 – 11.50

Vesna Štruc, logopedinja vesna.struc@gmail.com
Sandra Atelj, univ. dipl. socialna pedagoginja, učiteljica DSP sandra.atelj@osfrslj.si

Sreda:

11.55 – 12.40

Irena Fifolt, surdo pedagoginja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

(Skupno 109 obiskov, današnjih obiskov 1)
ZAPRI